vEIEN TIL VM

Kategori
Kampanje, Spons, PR

Kunde
Burger King

To konger møttes da Burger King inngikk i et sponsorat med Petter Northug høsten 2024. Dette sponsoratet handler ikke bare om synlighet, men om å styrke og utvikle merkevaren gjennom kreativitet.

Kampanjen bygger på engasjementet rundt Northugs VM-sjanser, og kongenes felles livsstil: uhøytidelig livsnytelse med fokus på kvalitet og fart. Med mål om å forsterke merkevarens brand-voice og å lansere Northugs Gourmet-burger, ble sponsoratet aktivert i en tredelt kampanje: Veien til VM.

Filmene er produsert av Kongsøre foto, med Rasmus Kongsøre på regi og foto.

DEl 1 - HOVEDFILM

DEL 2 - HOVEDFILM

DEl 3 - hovedfilm

En del av strategien for kampanjen var å respondere på aktuelle hendelser i form av planlagte og uplanlagte stunt.

NRK-kommentatorer under sprint-prologen på NM i Gåsbu.

117 utøvere stilte til start med “kæm e kongen?” på startnummeret under NM i Gåsbu, før Northug som siste løper besvarte spørsmålet - “æ e kongen”. Stuntet markerte seg i idrett- og sponsorverden, og skapte overskrifter i nasjonal presse.

Kampanjen fikk også spille seg ut organisk i sosiale medier.

139 447

Likes, kommentarer, delinger

2 654 800

Organiske visninger

Etter skikongens ønske, passet vi på at svenskekongen, Kong Carl Gustaf, også ble invitert til burgerlansering.

Forrige
Forrige

En drøm du kan smake på