
vEIEN TIL VM
Kategori
Kampanje, Spons, PR
Kunde
Burger King
To konger møttes da Burger King inngikk i et sponsorat med Petter Northug høsten 2024. Dette sponsoratet handler ikke bare om synlighet, men om å styrke og utvikle merkevaren gjennom kreativitet.
Kampanjen bygger på engasjementet rundt Northugs VM-sjanser, og kongenes felles livsstil: uhøytidelig livsnytelse med fokus på kvalitet og fart. Med mål om å forsterke merkevarens brand-voice og å lansere Northugs Gourmet-burger, ble sponsoratet aktivert i en tredelt kampanje: Veien til VM.
Filmene er produsert av Kongsøre foto, med Rasmus Kongsøre på regi og foto.
DEl 1 - HOVEDFILM
DEL 2 - HOVEDFILM
DEl 3 - hovedfilm
En del av strategien for kampanjen var å respondere på aktuelle hendelser i form av planlagte og uplanlagte stunt.
NRK-kommentatorer under sprint-prologen på NM i Gåsbu.
117 utøvere stilte til start med “kæm e kongen?” på startnummeret under NM i Gåsbu, før Northug som siste løper besvarte spørsmålet - “æ e kongen”. Stuntet markerte seg i idrett- og sponsorverden, og skapte overskrifter i nasjonal presse.
Kampanjen fikk også spille seg ut organisk i sosiale medier.
139 447
Likes, kommentarer, delinger
2 654 800
Organiske visninger
Etter skikongens ønske, passet vi på at svenskekongen, Kong Carl Gustaf, også ble invitert til burgerlansering.